61 72 14 52 info@tid-balance.dk

Bevægelse

Motion er godt. Ja, men ikke på alle måder, hvis du er stresset. For at slippe stress og blive stærk og robust, er motion en del af genopbygningen af både krop og sind. Der er stor forskel på hvilken motion der hjælper lige netop dig, mens du er stresset. Det gælder motionstype, intensitet og intervallerne af din motion. Det er vigtigt at din motion støtter dig til at reducere din stress og ikke øger den.

Motion er godt for mange ting. Det er godt for din krop at du bevæger dig, og det er sundt at få gang i blodomløbet. At være fysisk aktiv indgår i din naturlige balance for at stabilisere din krops funktioner, organer og ikke mindst velvære og selvværd.

Motion virker som udgangspunkt forebyggende og også behandlende på stress, angst og depression, fordi det er med til at øge produktionen af signalstofferne dopamin og serotonin. Og så er der blevet lavet undersøgelser som indikerer at kæmper du med stress, vil du generelt få det bedre, når du dyrker motion. Når kroppen er fyldt med stress og kortisol, kan det være svært at motionere.

En afspændt krop er det bedste udgangspunkt at træne i. Derfor er det er vigtigt når kroppens ressourcer bliver udfordret, at den herefter kommer tilbage til et udgangspunkt, hvor spændingstilstanden er i balance.

Førstehjælp til en stresset krop er først og fremmest: Gåture, afspænding og hvile!

Kun du bestemmer over din krop – og hvordan du vil behandle den!

Heidi Møller - Gå Mig Glad

Vi er stolte over at kunne fortælle at vi har fået et blogindlæg om Tid & Balance på Heidis hjemmeside. Læs blogindlægget her!

Vi er meget inspireret af hvad Heidi gør og hvordan hun hjælper mennesker. Så vi ønsker at dele både vores blogindlæg og linket til Heidi Møllers hjemmeside: 

Bjerge
Luk menu